30 Nisan 2016 Cumartesi

SORULAR

                                                                     SORULAR 




                                              '' Cana tuzak kuralım
                                                 Belki aşk ele gire
                                                 Aşkı nice avlarlar
                                                 Soralım tutmuşlara ''

1) Bu kitabı okuduktan sonra tasavvuf ile ilgili pek bir şey değişmedi diyebilirim. Neredeyse derste öğrendiklerimi bir şekilde kitabın içindede yaşadım bu yüzden gayet güzeldi. Ama bana çok fazla terim olduğundan ve bunları bazen unuttuğum için internete bakmak zorunda olduğumdan biraz sıkıcıydı. Bana göre derste öğrendiğim her şey kitapla uyuşuyordu.
2) Romanın ismi ''OD'' ama hangi ateş olduğunu pek anlayamadım. Gerçek ateş bakımından bir çok yerde ateş vardı. Ama Allah Sevgisi ve onun sevgisiyse onuda gerçekten kitaba işlemiş. Gerçekten başarılı bir kitap olmuş.
3) Yazar tasavvuf ile ilgili birçok kelime kullanmıştır. Örneğin Allah Sevgisini Sitare ile anlatmış. Sitare'nin adı Elif olduğu için Allah Sevgisini bir şekilde dile getiriyor. Daha birçok kelime var. Kitabı okurken Yunus Emreyi hissetim. Çünkü ne tür sıkıntılar,zorluklar yaşadığını öğrendim. Sanki o sıkıntıları Yunus Emre ile beraber yaşadım. Gerçekten çok güzel bir kitaptı. Aslında zamanında kitabı görmüştüm ama okumamıştım. Ama okuyunca anladım Yunus Emre ne tür sıkıntılar geçirmiş ve nasıl Allah Sevgisiylen donanmış. 
4) Kitapta birçok şeyi değiştirmek isterdim. Öncelikle İbrahim'in ölmemesini isterdim. Bu yüzden farklı bir yol izlerdim. İbrahim'i geçtim Sitare'nin de Yunus'u bırakıp gitmesi çok üzücüydü. Ama hikayeyi hikaye yapan bu tür şeylerdir. Fakat gerçekten bir şeyi değiştircek olsam Aile tablosunu değiştirirdim. İbrahim,Sitare,Yunus ve İsmail'in bir arada mutlu bir şekilde yaşamasını isterdim. Köylerinde rahat rahat oturup birbirlerini sevip saydığı bir ortam olmasını isterdim.Yunus'un ailesini rahat olduğunu bilip Allah sevgisini aramasını isterdim.İşte benim değiştirmek istediğim olay bunlar.

                                                 '' Şöyle hayran eyle beni
                                                    Aşkın oduna yanayım
                                                    Her ne yana bakar isem
                                                    Gördüğüm seni sanayım ''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder